Wrocławskie zoo ma nową stronę internetową

Po nowym logo i projekcie nowego wejścia do zoo, przyszła pora na nową stronę internetową – 8 marca oficjalnie zadebiutowała nowa wersja strony internetowej wrocławskiego zoo!

Nowa strona internetowa wrocławskiego zoo

Nowa strona internetowa wrocławskiego zoo

Nie ma wątpliwości, że żaden inny ogród zoologiczny w Polsce nie rozwija się tak dynamicznie, jak Wrocław – cały czas informujemy o nowych zwierzętach, które sprowadzono do zoo, kolejnych przychówkach, inwestycjach budowlanych, planach inwestycyjnych wreszcie organizowanych przez zoo akcjach edukacyjnych i działaniach marketingowych.
Miniony rok był pod tym względem niezwykle owocny, a wiele wskazuje na to, że ten będzie jeszcze lepszy.
Szczególna jest zwłaszcza aktywność wrocławskiego zoo w mediach i Internecie – pobieżny nawet przegląd artykułów o tematyce zoologicznej, pokazuje, że o żadnym innym zoo w Polsce tak dużo – i tak dobrze się nie pisze: sporo miejsca wrocławskiemu zoo, które odwiedziliśmy trzy razy, poświęcamy także my.
W 2010 roku wrocławskie zoo uruchomiło swój kanał na Youtube (choć pochwalimy się, że póki co jesteśmy sporo lepsi – w analogicznym okresie mamy 10 razy więcej wyświetleń, ale też 15 razy więcej dostępnych filmów:), powstał też profil zoo na Facebooku, który cieszy się ogromną popularnością – obecnie ma ponad 3,5 tysiąca fanów (tu nie mamy szans – my mamy 40 razy mniej:).
Wrocławskie zoo jest jedną z zaledwie trzech placówek (obok Akwarium Gdyńskiego i warszawskiego zoo), które mają swój oficjalny profil na tym serwisie społecznościowym, ale to właśnie profil zoo we Wrocławiu jest najatrakcyjniejszy i najbardziej rozbudowany – wpisy pojawiają się regularnie i świetnie uzupełniają się z działem aktualności na stronie internetowej zoo i materiałami prasowymi. Ponadto facebookowe konto wylansowało trzy wirtualne gwiazdy – Franciszka Skalara, Łucję Chapman i Juliana Katta.

Łucja Chapman

Łucja Chapman

Naturalną więc koleją rzeczy było stworzenie nowej strony internetowej.
Właśnie – nowej. To odpowiednie słowo, gdyż nie mamy tu do czynienia z liftingiem i w sumie kosmetycznymi poprawkami, jak w przypadku „nowej” strony warszawskiego zoo (choć zmieniła się na lepsze!), ale z zupełnie nowym projektem, który – owszem – wykorzystuje pewne założenia starej strony, ale tak naprawdę jest zupełnym od niej odejściem.
O powody takiej zmiany zapytaliśmy Dyrektora wrocławskiego zoo, Pana Radosława Ratajszczaka:

Zmiana strony wynikała ze zmęczenia starą. Poprzednia była zmontowana na starej platformie i nie pozwalała już na rozbudowę. Wynikały z tego częste awarie. Nowa ma zdecydowanie większe możliwości, choć jeszcze nie w pełni używane. Planujemy stałą rozbudowę, a przede wszystkim liczne nowości. Strona naszym zdaniem musi  bowiem być „żywa”, nie powinna jednak zastępować wizyty w zoo.

Z ostatnią myślą w pełni się zgadzamy – strona internetowa to przede wszystkim uzupełnienie wizyty w zoo, możliwość stałego kontaktu z ogrodem nawet wtedy, gdy nie mamy możliwości odwiedzenia go osobiście, dział nowinek dla ciekawych tego, co w zoo się dzieje, ale też informator, który pozwoli dobrze zaplanować wizytę w zoo.
Nie ma być to jednak zastępnik „prawdziwej” wizyty w zoo, dlatego raczej nie ma co liczyć na podgląd z kamer na wybiegach zwierząt czy inne tego typu rozwiązania, będącymi symulakrami rzeczywistości.

Zapraszamy na stronę!

Na stronie głównej witają nas dobrze już znane postacie, które pojawiają się także w logo zoo i które możemy spotkać na Facebooku – Franciszek Skalar, Łucja Chapman i przede wszystkim Julian Katta. Jest kolorowo i przyjaźnie, choć przyzwyczajeni do wieloletniego widoku dużej mapy zoo na stronie głównej nieco marudzimy na jej brak w tym miejscu – przynajmniej na początku.
Zapoznanie się ze stroną zajmuje sporo czasu – tyle tu wszystkiego, mnóstwo nowych opcji i pomysłów, wiele jeszcze w fazie projektów, ale ciekawi to tym bardziej – zachęca do regularnych odwiedzin i sprawdzania, co nowego.
Sporo ciekawego znajdzie tu dla siebie i prawdziwy zoofan i niedzielny zwiedzający, który wchodzi na stronę głównie po to, aby sprawdzić cenę biletów i godziny otwarcia zoo – ważne, że dość łatwo można się po stronie poruszać i nie ma problemów z odszukaniem interesujących nas informacji.
Samej strony opisywać nie będziemy – bo też i nie ma sensu, każdy może zwiedzić stronę sam.
Kilka elementów podoba nam się jednak szczególnie:
– świetnie wykorzystano na stronie gwiazdy Facebooka i bohaterów z logo – fajna, sympatyczna kreska i od razu czujemy się na stronie „dobrze” 🙂

– strona jest łatwa w obsłudze, nie gubimy się, wszystko jest sensownie ułożone
– nie mamy wrażenia przesytu – strona nie jest „zawalona” zbędnymi informacjami
– propozycje tras zwiedzania zoo

– ciekawe mapki regionów zoogeograficznych

– rezygnacja z chaotycznej galerii zdjęć
– rezygnacja z blokowania użycia prawego przycisku myszy
– przyjazna grafika i kolorystyka całej strony
– świetna zakładka poświęcona kampaniom – tu na szczególną uwagę zwraca bardzo fajna grafika

– księga gości

Nawet, jeśli kogoś razi zbyt dziecięca (albo zbyt podręcznikowa) strona główna, to po wejściu w zakładkę „WITAMY W ZOO” lądujemy już w klasycznym, uporządkowanym menu.
Kilku rzeczy brakuje, m.in.:
– działu spojrzenia w przyszłość, gdzie można było poczytać o tym, co w zoo jest planowane, obejrzeć projekty, m.in. Odrarium itp.
– mimo wszystko trochę brak bardzo ciekawie naszym zdaniem skonstruowanej dużej mapy zoo na stronie głównej (dobrze, gdyby była choć w formie zakładki – MAPA).
– profesjonalnej galerii zdjęć
– trochę zbyt uboga jest zakładka o historii zoo
– odsyłacze do blogów Franciszka, Juliana i Łucji prowadzą na ten profil zoo, a nie profile samych zainteresowanych

Kilku drobiazgów można by się zatem czepiać, ale bierzemy pod uwagę, że to dopiero początek funkcjonowania strony, która – nie bójmy się tego powiedzieć – już teraz nie ma sobie równych w kraju…

Zapraszamy do odwiedzenia nowej strony wrocławskiego zoo, ale przede wszystkim – odwiedzenia samego zoo!
Już coraz cieplej 🙂

(choć na lepsze!)
Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s